اقتصاد کلان زوم

پیش‌بینی اقتصاد منطقه یورو

توفیق اقتصادی: ۹۳ درصد بازارها احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ۱۹ و ۲۰ سپتامبر ثابت نگه دارد اما ۴۱ درصد می گویند نرخ بهره در نوامبر افزایش می یابد.
به گزارش پایگاه خبری توفیق اقتصادی، قیمت طلا در روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت چون سرمایه‌گذاران منتظر آمار مربوط به تورم آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند.
فعالیت بازار احتمالاً تا زمان انتشار شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در روز چهارشنبه آرام خواهد بود. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس هفته آینده ثابت نگه دارد.
بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا فشار بیشتری بر طلا در کوتاه مدت وارد می‌کند.
بازارها ۹۳ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ۱۹ و ۲۰ سپتامبر ثابت نگه دارد اما ۴۱ درصد هم احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه نوامبر افزایش یابد.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
شاخص دلار آمریکا قبل از انتشار گزارش تورم این کشور پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.
فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گزارش داد که دیدگاه کلی آمریکایی‌ها در مورد تورم ماه اگوست حتی با وجود پیش‌بینی افزایش قیمت برای مواردی مانند اجاره، خانه و غذا تغییر چندانی نکرده است، در حالی که دیدگاه خود نسبت به وضعیت مالی شخصی را کاهش می‌دهند.
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه، یک روز پس از آن که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات‌متحده وضعیت اقتصادی چین را «بحران» نامید، گفت که مشکلات اقتصادی چین بیشتر از ایالات‌متحده بر منطقه تأثیر می‌گذارد.
پیش‌بینی اقتصاد منطقه یورو
کمیسیون اروپا روز دوشنبه پیش‌بینی کرد که اقتصاد منطقه یورو در سال جاری و سال آینده کندتر از انتظار رشد خواهد کرد زیرا تقاضای مصرف‌کننده از تورم بالا رنج می‌برد و بزرگترین اقتصاد این منطقه یعنی آلمان، امسال وارد رکود می‌شود.
کاترین مان، سیاستگذار بانک انگلستان روز دوشنبه گفت که خیلی زود است که بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را متوقف کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۵ درصد افزایش ۹۰۶ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.
بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۲ درصد کاهش یافت و از ۸۸۶.۶۴ تن در روز جمعه به ۸۸۴.۸۹ تن در روز دوشنبه رسید.

نوشته های مرتبط