زوم صنعت بازرگانی

ترغیب ۶۰ میلیون چینی برای سفر به ایران

توفیق اقتصادی: سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در دو هفته چهار تور آشناسازی ۲۰ جوان چینی پرطرفدار در فضای مجازی با جاذبه‌های کشورمان با هدف ترغیب ۶۰ میلیون چینی برای سفر به ایران است.

به گزارش  پایگاه خبری توفیق اقتصادی، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در دو هفته چهار تور آشناسازی ۲۰ جوان چینی پرطرفدار در فضای مجازی با جاذبه‌های کشورمان با هدف ترغیب ۶۰ میلیون چینی برای سفر به ایران است.
مسلم شجاعی درباره پروژه ایران سلام و دعوت از ۲۰ فعالان جوان چینی پرطرفدار در فضای مجازی گفت: چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در ۱۲ استان کشور با لحاظ کردن تکراری نبودن مسیرها و جاذبه‌ها برای شخصیت‌های پر دنبال‌کننده فضای مجازی (اینفلوئنسر) چینی برنامه‌ریزی و برگزار شده است.
وی با بیان اینکه ۲۰ شخصیت پردنبال‌کننده فضای مجازی (اینفلوئنسر) چینی با بیش از ۶۰ میلیون دنبال‌کننده با سفر به مناطق مختلف کشورمان محتوا تولید می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به سلیقه‌های مختلف گردشگران، مقاصدی با محصولات و توانمندی‌های متنوع برای گروه‌های چینی برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ادامه داد: گروه اول با موضوع تنوع اقلیمی و طبیعت از ۲۶ بهمن تا ۳ اسفند با سفر به استان‌های تهران، هرمزگان و کرمان از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان‌ها بازدید کردند.
وی افزود: این گروه تنوع اقلیمی و طبیعت دمای منفی را در پیست اسکی توچال و دمای بالای ۲۰ درجه را در سواحل خلیج‌فارس در جزیره قشم تجربه کرد. حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، پل طبیعت، بازار تجریش در تهران، موزه مردم‌شناسی هرمزگان، جزیره ناز، دره ستارگان و جنگل حرا در جزیره قشم، باغ موزه هرندی و باغ شازده در کرمان و کویر لوت در شهداد مهم‌ترین جاذبه‌هایی بودند که این گروه چینی طبیعت و تنوع اقلیمی از آنها بازدید کردند.
شجاعی اضافه کرد: گروه دوم فعالان فضای مجازی چینی با موضوع تاریخی و فرهنگی نیز از روز جمعه ۴ اسفند با سفر به شهرهای کاشان، اصفهان، یزد، میبد، شیراز و تهران از باغ فین، میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو، کلیسای وانک، امیر چخماق، یخچال میبد، پاسارگاد، باغ ارم، سعدیه، حافظیه و تخت‌جمشید بازدید کرده و ضمن تولید محتوای گردشگری، آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. در روز پایانی سفر، این گروه پس از بازدید از چند جاذبه فرهنگی – تاریخی تهران مثل کاخ گلستان، موزه ملی و کاخ نیاوران، پایتخت ایران را به مقصد چین ترک می‌کنند.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خاطرنشان کرد: برای گروه سوم از اینفلوئنسرهای چینی با موضوع جاده ابریشم با توجه به موضوع فعالیت بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی جاده ابریشم برنامه‌ریزی شده است. این گروه در ابتدای سفر از برج طغرل و چشمه علی در شهرری بازدید خواهند داشت.
شجاعی ادامه داد: غار نمکی، کاروانسرای ده‌نمک در گرمسار، آثار تاریخی سمنان، دامغان، شاهرود و میامی در برنامه بازدید این گروه قرار دارند. گروه جاده ابریشم سپس با حرکت به سمت خراسان‌رضوی آثار تاریخی و فرهنگی نیشابور، مشهد مقدس و توس را می‌بینند و با سفر به طرقبه از مکان‌های تفریحی و تاریخی نظیر تله کابین و غیره نیز گزارش تهیه خواهند کرد.
وی افزود: گروه چهارم از اینفلوئنسرهای چینی نیز با عنوان گردشگری خوراک پس از ورود به کشورمان با جاذبه‌های استان‌های قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان‌شرقی به ویژه در بخش گردشگری خوراک آشنا خواهند شد. سفر بلاگرهای چینی به ایران به این دلیل در این فصل انتخاب شده که با عید بهاره چینی مقارن است.
شجاعی با اشاره به اینکه هر یک از اینفلوئنسرهای چینی به طور میانگین بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی دارند، ادامه داد: در این پروژه تلاش کردیم شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنیم که محتوای گردشگری کمتری از ایران در آنها نشر شده است.
شجاعی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، رِد و ویبو شبکه‌های مجازی مهمی هستند که این اینفلوئنسرهای جوان چینی جاذبه‌های کشورمان را در آن انتشار خواهند داد. در پایان هر سفر نشست ارزیابی با هدف دریافت نظرات و بازخوردهای هر گروه از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشورمان برگزار می‌شود.
به گفته سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، استان‌های تهران، هرمزگان، کرمان، اصفهان، یزد، فارس، قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان‌شرقی، سمنان و خراسان‌رضوی مقاصدی هستند که ۲۰ اینفلوئنسر چینی با سفر به آنها محتوای گردشگری تولید می‌کنند.

 

نوشته های مرتبط